Preambula
Reklamačný poriadok upresňuje postup v prípade, že napriek všetkému úsiliu spoločnosti TIERRA VERDE SLOVAKIA (predávajúceho) zachovania vysokej kvality a bezchybnosť ponúkaného tovaru vznikne na strane kupujúceho oprávnený dôvod na uplatnenie práv zodpovednosti závady predávaného tovaru.
Všetky reklamácie, vrátane neoprávnených, sa predávajúci snaží (ak je to možné) riešiť k spokojnosti kupujúcich.
Článok I: Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
- V prípade vád nášho tovaru a nutnosti jeho reklamácie tak urobte bezprostredne poistenie vady zbožia.
- Kupujúci, ktorý je zaregistrovaný v našom e-shope, reklamáciu uplatňuje po prihlásení do svojho účtu. V záložke MOJE REKLAMÁCIE vyberie objednávku a potom vyplní tieto polia:
- dôvod reklamácie
- upresnenie reklamácie
- reklamované produkty (celá objednávka, alebo len vybrané položky)
- návrh riešenia
- fotodokumentácia
- Neregistrovaný kupujúci môže reklamáciu uplatniť nasledujúcimi spôsobmi:
- e-mailom na reklamacie@tierraverde.sk
- osobne na adrese prevádzky TIERRA VERDE, s.r.o., Vintrovna 482/5d, 66441 Popôvky
V informácii uplatnenia reklamácie kupujúci uvedie:
- identifikačné údaje (meno, priezvisko, adresa)
- číslo faktúry
- dôvod reklamácie
- upresnenie reklamácie
- reklamované produkty
- návrh riešenia reklamácie
- fotodokumentácia
- dátum
- podpis
- Nauplatnenú reklamáciu bude predávajúci reagovať do 3 pracovných dní sinformácií o začatí reklamačného konania.
- Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie, kde uvedie dátum prijatia reklamácie, jej obsah, a predovšetkým požadovaný spôsob vybavenia zo strany kupujúceho.
- Prezdiarne vyriešenie reklamácie je kupujúci povinný poskytnúť predávajúcemu opotrebnú súčinnosť.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, najmä poštovného vnutnej výške.
Článok II: Spôsoby riešenia reklamácie
V prípade oprávnenej reklamácie je právom kupujúceho, aby predávajúci tovar bezplatne a bezodkladne uviedol dostavu zodpovedajúceho požiadavkám kupujúcehoajednal nápravu jedným z nasledujúcich spôsobov:
- V prípade výskytu odstrániteľnej vady má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vady odstrániť bezzbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Ak to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, môže kupujúci požadovať výmenu tovaru (na prianie kupujúceho je možné vymeniť akýkoľvek tovar). Pokiaľ nie je výmena tovaru možná, môže kupujúci zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru.
- V prípade neodstrániteľnej vady má kupujúci právo na výmenu tovaru, odstúpenie od zmluvy a vrátenie ceny za tovar, alebo poskytnutie primeranej zľavy z ceny tovaru.
- V prípade zamietavého stanoviska kreklamáciu bude predávajúci kupujúceho písomne (e-mailom alebo poštou) informovať vrátane zdôvodnenia zamietnutia reklamácie (ukončenie reklamačného konania).
Článok III: Prevencia
- Pri zadávaní objednávky tovaru je nutné, aby kupujúci pred odoslaním objednávky skontrolovali jej obsah.
- Pri používaní výrobkov TIERRA VERDE je nutné, aby kupujúci venovali dostatočnú pozornosť odporúčaniu na používanie, ktoré je uvedené na obale výrobku, v príbalových letákoch alebo na webových stránkach predávajúceho. V prípade nejasností ohľadom použitia výrobku kontaktujte predávajúceho na e-maile info@tierraverde.sk alebo telefonicky na čísle +421 911 919 683.
Článok IV: Základné podmienky reklamácie
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
- sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo vykonaniu dohodnutej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Závadu nedá považovať:
- vizuálne alebo čuchové vnemy nepríjemné prozákazníka
- zmeny vyplývajúce z prírodného charakteru použitých surovín
- omyl na strane kupujúceho priobjednávaní tovaru
- opotrebenie alebo spotreba tovaru spôsobené obvyklým používaním alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti)
- pre vadu je dojednaná zľava skupnej ceny
- tovar dodanej k objednávke ako darček
- vlastnosti produktov druhej kvality (napr. tuhšie štetiny kefiek)
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u zakúpeného tovaru v dobe 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Pri spotrebnom tovare však len v prípade, ak však nie je na tovare uvedený dátum spotreby. Pokiaľ dátum spotreby uvedený je lehota sa skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
- Ak uplatní kupujúci právo zvadného plnenia riadnym spôsobom, bude reklamácia vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak nebude s kupujúcim dohodnutá lehota dlhšia.
Článok V: Záverečné ustanovenia
Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.
Tento reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok nadobúda platnosť dňa 22. 5. 2024.